Köpvillkor

Retur

Vår återbetalnings- och returpolicy varar i 30 dagar. Om 30 dagar har gått sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig full återbetalning eller byte.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den ska också vara i originalförpackningen.

Flera typer av varor är undantagna från att returneras. Övriga varor som mat, blommor, tidningar eller tidskrifter kan inte returneras. Vi accepterar inte heller produkter som är intima eller sanitära varor, farliga material eller brandfarliga vätskor eller gaser.

Du har även rätt enligt diskrimineringslagen att returnera ditt köp inom 14 dagar.

Återbetalningar

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.

Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt.

Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, kontakta oss på {email address}.

Utbyten

Vi byter ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande på fraga@sockspro.se

Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas ej. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. 

Reklamation

sockspro.se följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Du som kund alltid rätt att reklamera en trasig eller felaktig produkt inom skälig tid från det att felet har upptäckts, dock senast inom 3 år från köptillfället. Observera att produkten, samt emballage, måste sparas till dess ärendet är löst.

Önskar du göra en reklamation kontakta vår kundtjänst på fraga@sockspro.se 

Vår handläggningstid vid reklamationsärenden varierar med anledning av övrig arbetsbelastning, men vårt mål är att ett ärende skall vara löst inom 14 arbetsdagar. Vid godkänd reklamation återbetalas summan för din beställning,  inom 30 dagar. Alternativt byts varan ut mot en likvärdig produkt.

Tvist

En eventuell tvist, som inte kan lösas mellan kund och vår kundtjänst, följer sockspro beslut från Allmänna reklamationsnämnden.

Kontakt
Allmänna reklamationsnämnden www.arn.se
Box 174, 101 23 Stockholm 08-508 860 00.

Valuta & Betalning

All handel på sockspro.se sker i Svenska Kronor(SEK).

Vi samarbetar med Qliro, för att erbjuda dig som kund flertalet betalalternativ, så som: swish, kortbetalning, faktua, delbetalning, konto med mera. Faktura frågor hänvisas direkt till Qliros kundtjänst.

Behöver du hjälp?

Kontakta oss på fraga@sockspro.se för frågor relaterade till återbetalningar och returer.

sockspro.se är en del av Digital Boost i Sverige AB – 559035-3321